L'OCU denuncia Ticketmaster per pràctiques abusives en la venda d'entrades dels concerts de Bad Bunny
- Adolescència Radio Star Terrassa

- May 12
- 2 min de lectura

La venda massiva d’entrades pels concerts de Bad Bunny a Espanya ha encès totes les alarmes. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha denunciat Ticketmaster davant el Ministeri de Consum per pràctiques que considera "irregulars i abusives" en la comercialització online dels tiquets per la gira de l’artista porto-riqueny, prevista per al maig i juny de 2026.
El focus de la denúncia és doble: d’una banda, l’ús de preus dinàmics —on el cost de les entrades varia segons la demanda, sense transparència sobre els criteris que ho determinen— i, de l’altra, els sobrecostos afegits durant el procés de compra, que inclouen despeses de gestió, suposades donacions obligatòries i càrrecs VIP que, segons l’OCU, poden arribar a duplicar o triplicar el preu anunciat.
Tot i que les entrades es van esgotar en temps rècord (600.000 en menys de 24 hores segons Live Nation), molts usuaris han denunciat a les xarxes socials que els preus es disparaven un cop iniciat el procés de compra. En alguns casos, només el cost de gestió ascendia a gairebé 80 €, tot i que el comprador és qui gestiona completament l’operació a través de la plataforma.
A això s’hi suma un concepte de “donació” obligatòria de 3,30 €, inclosa automàticament al carret, i els paquets VIP, que poden implicar privilegis com accés preferent o photocall, però amb un preu gairebé doblat respecte al tiquet base. Tot plegat, ha despertat el debat sobre la manca de regulació d’aquestes pràctiques comercials en grans esdeveniments musicals.
El Ministeri de Consum ha obert una investigació per determinar si s’han vulnerat drets dels consumidors. Aquesta situació arriba en un moment clau, ja que Bad Bunny ha anunciat fins a dotze concerts a Espanya, amb deu dates a Madrid i dues a Barcelona. L’expectació era màxima, però la polèmica entorn del sistema de venda ha generat frustració i indignació entre milers de fans.
Mentrestant, la discussió sobre la transparència i els límits dels preus dinàmics en el sector musical continua sobre la taula. Des de la redacció d’Adolescència, seguirem pendents de com evoluciona aquest cas i de les possibles implicacions per al futur de la venda d’entrades a gran escala




Comentaris